Za niecałe trzydzieści godzin będziemy mogli rozpocząć przygodę w świecie The Lands Between. Jak to zwykle bywa, recenzenci otrzymali tę możliwość znacznie wcześniej, w efekcie czego dziś do sieci trafiły pierwsze recenzje nowej gry studia FromSoftware. Czy raczej – kolejnego hitu w dorobku tego dewelopera. Opinie branżowych ekspertów są bowiem na wskroś pozytywne.
W serwisie
Metacritic.com można obecnie znaleźć w sumie 87 recenzji – 35 dla wersji PC, 44 dla edycji na PS5 i 8 dla wydania na XSX/S. Dwie najniższe noty to „ósemki” (od
Digital Trends i
ZTGD). Cała reszta to natomiast dziewiątki, dziewiątki z „ogonkami” i okrągłe „dychy”.
Skupmy się więc na zaletach.
Elden Ring jest określany jako spektakl i cudowne doświadczenie. Recenzenci zgodnie twierdzą, że gra jest diablo wciągająca i pomimo pewnych drobnych mankamentów – po prostu zachwyca. Ładnie ujął to Daniel Tack z serwisu
Game Informer, pisząc, iż
„Elden Ring stanowi kulminację formuły rozwijanej i ulepszanej od lat przez studio FromSoftware. Jest to gra, która pokazuje, że można przeciwstawić się dominującym w branży trendom, nawet jeśli się za nimi pójdzie”.
Mowa oczywiście o otwartym świecie, dla wielu stanowiącym największą niewiadomą nowego dzieła Japończyków. Na szczęście Hidetaka Miyazaki i spółka wiedzieli, co robią, dzięki czemu – zdaniem wielu – stworzyli taki projekt wirtualnej przestrzeni, który stanie się jednym ze wzorców w kreowaniu growych krain. Ba, niektóre lokacje wskazywane są jako szczytowe dokonania dewelopera i istny popis kreatywności.
Chwalone są także złożony, satysfakcjonujący system walki, projekt bossów (choć w tym aspekcie na pewnym etapie przygody ma się pojawiać niejaka wtórność) oraz eksploracja. Zhiqing Wan z serwisu
Twinfinite stwierdził, iż
Elden Ring nagradza gracza każdego typu – zarówno ciekawskich odkrywców, jak i żądnych akcji oraz adrenaliny wojowników.
Innymi słowy, 25 lutego na rynek trafi majstersztyk… który jednak trapią problemy techniczne. Na PlayStation 5 gra ma działać w 40–60 klatkach na sekundę w trybie wydajności, natomiast w trybie jakości – w 20–30 fps. I o ile ma to nie przeszkadzać w zabawie na konsolach, o tyle optymalizacja na PC pozostawia ponoć wiele do życzenia. Wydajność ma być słaba nawet na konfiguracjach z 32 GB pamięci RAM i kartą graficzną GeForce RTX 3080 na pokładzie. Najwyraźniej jednak jest to jedynie niewielka łyżka dziegciu w pękatej beczce słodziutkiego miodu.
Źródło:
"hexx0" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2022-02-23 21:11:23
|
|